Sunday, January 27, 2008

满足感

城市在沉睡
我醒在凌晨时分
夜晚
总是容易悲伤
害怕刺眼的阳光
这两天,头疼得厉害

我想,我能够撑过去

我试着恨你
很多遍
却想起你的笑容
很多遍

遗忘
如此艰难


前几天和一位DJ朋友聊天

他最大的满足感
是看见顾客听着他播放出来的音乐节奏忘我的跳舞
我想起我的母亲
想起几天前我喝着她亲手泡的咖啡
她在身旁问我这杯咖啡是否有够水准?
我微微点头
她眉毛立刻往上挑
很满足的微笑转身离去

嗯,这就是我的母亲
有点自恋
有点固执
有点好赌
有点孩子气

你的满足感又是什么?

我的满足感源于
你脸上予我的笑容

4 comments:

Anonymous said...

I tried to get your mind the gap's version of One Fine Day on the internet, but I have no luck at all, hope you can help me with this. Thanks
By the way, I can't find the infor about mind the gap too.

Unknown said...

http://www.myflashfetish.com/index.php

Not sure whether this website can help or not,you can make a try. I found this song from one of my jazz albums, just love it so much. :)

Anonymous said...

the original version was from chiffons. My ex was in one of the A-cappella group and they sang this song in their school concert. Nice stuff.

Anonymous said...

I couln't find your version!! I want yours~~~~